„Audyt informatyczny jest to proces zbierania i oceniania dowodów w celu określenia czy system informatyczny i związane z nim zasoby właściwie chronią majątek, utrzymują integralność danych i dostarczają odpowiednich i rzetelnych informacji, osiągają efektywnie cele organizacji, oszczędnie wykorzystują zasoby i stosują mechanizmy kontroli wewnętrznej, tak aby dostarczyć rozsądnego zapewnienia, że osiągane są cele operacyjne i kontrolne, oraz, że chroni się przed niepożądanymi zdarzeniami lub są one na czas wykrywane, a ich skutki na czas korygowane”.
Obszary objęte zakresem Audytu IT:
1. Pełny audyt techniczny
- Inwentaryzacja oprogramowania i jego legalności
- inwentaryzacja sieci oraz sprzętu, analiza infrastruktury
- Audyt bezpieczeństwa (bezp. Fizyczne i logiczne infrastruktury i systemów)
- Audyt zabezpieczenia przechowywanych danych (kopie zapasowe: wykonywania/odtwarzanie/plany działania itp.)
2. Weryfikacja operacyjna jednostek IT
- Poprawność funkcjonowania wewnątrz organizacji (wydajność vs potrzeby biznesu/SLA)
- Współpraca działu IT z dostawcami zewnętrznymi. Sprzęt, software, umowy operacyjne
- Weryfikacja kadrowa osób odpowiedzialnych za IT w firmie. Zarówno w obszarze kompetencji technicznych jak i personalnych
- Weryfikacja obowiązujących procedur IT
- Weryfikacja oprogramowania pod kątem przydatności dla firmy
- Pomoc przy restrukturyzacji lub optymalizacji działu IT z uwzględnieniem sprzętu i oprogramowania zarówno specjalistycznego jak i biurowego
3. Gospodarka magazynowa oraz środki trwałe w obszarze IT
- Dobór odpowiedniego oprogramowania, raportowanie, monitorowanie wydajności itp.
- Obszar operacyjny – kolektory, czytniki danych itp.
- Inwentaryzacja
- Integracje z modułami operacyjno-biznesowymi
Korzyści dla Klienta:
- Uzyskanie wiedzy na temat faktycznego stanu sieci, systemów i oprogramowania
- Wsparcie w procesie wdrażania zalecanych zmian
- Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa infrastruktury teleinformatycznej
- Obniżenie kosztów wdrożeń i utrzymania infrastruktury IT